fredag, maj 29, 2009

Reklam, nej tack. Trots Blair och Clinton

HUR har Postkodlotteriet lyckats få folk som Tony Blair och Bill Clinton till sin kackiga reklamfilm? "Vi kallar vår affärsmodell Marknadsdriven Välgörenhet" säger de som om det vore något att vara stolt över. "Marknadsdriven Välgörenhet" låter i mina öron fullkomligt vedervärdigt.

Eller så är jag bara sur för att de envisas med att skicka sin löjliga reklam förklädd till tidning till mig. En reklam som bygger på den svenska avundsjukan - tänk om mina grannar vinner och jag inte är med! Burr.

4 kommentarer:

wille sa...

Har faktiskt reagerat på detta med. Högst mysko... Resume borde kolla upp.

sLars sa...

Marknadsdriven välgörenhet var det värsta jag hört och läst. Det är ju en kontaminasammanblandning och så klart en oxymoron.

Mattias S sa...

Profiterande beskattning av människor som önskar att dom hade det lite bättre...

Pontus sa...

De donerade pengar till the clinton foundation och the blair foundation och fick gubbarna på köpet. och det var inga småsummor...